Eerste VLINDER weerstations vertrokken

Op 2 oktober vond in Gent het eerste demomoment voor leerkrachten plaats. Leerkrachten en betrokkenen van 14 geselecteerde secundaire scholen uit Vlaanderen en Brussel kregen er uitleg over het VLINDER project.

Scholen kregen te horen wat de wetenschappelijke doelstellingen van het project inhouden en hoe zij concreet in de klas met het VLINDER project aan de slag kunnen. Het bijhorende online lesmateriaal zal later ter beschikking gesteld worden. De leerkrachten leerden om zelf een VLINDER weerstation te bouwen en staken hierbij de handen uit de mouwen. Tenslotte werd het materiaal uitgedeeld om hun VLINDER station te bouwen met de leerlingen.

VLINDER netwerk operationeel in december

De komende weken vinden er nog meer demomomenten plaats in Genk, Gent en Mechelen. Vervolgens zullen de meer dan 50 weerstations door de leerlingen van deze scholen gebouwd en geplaatst worden. Op 1 december zal dan het volledige meetnetwerk operationeel zijn.

Nog een kleine tip voor de scholen die naar de komende demomomenten komen. Voorzie een voldoende grote wagen of kleine bestelwagen zodat alle collega’s ook in de terugrit nog in de wagen kunnen :-).

Bouw VLINDER stations